
Rośnie wiara w nieszkodliwość marihuany
19 marca 2013, 12:34Już tylko 44,1% amerykańskich nastolatków w wieku 18-19 lat uważa, że regularne palenie marihuany jest szkodliwe. Tak dużego przekonania o nieszkodliwości tego narkotyku nie notowano od 1973 roku

Sztuczna inteligencja znowu pokonała ludzi
3 maja 2017, 08:43Sztuczna inteligencja lepiej przewiduje wyroki Sądu Najwyższego USA niż naukowcy zajmujący się prawem. Po raz kolejny okazuje się, że zaawansowane algorytmy potrafią z olbrzymim prawdopodobieństwem przewidzieć decyzje sądów.

Uśmiechowe odróżnianie
15 marca 2018, 11:33Dynamika uśmiechu kobiet i mężczyzn mierzalnie się różni, dzięki czemu sztuczna inteligencja (SI) może automatycznie przypisać płeć wyłącznie na tej podstawie.

Wielkość ma znaczenie. Olbrzymi procesor zrewolucjonizuje sztuczną inteligencję?
5 lutego 2020, 10:36Trenowanie systemów sztucznej inteligencji trwa obecnie wiele tygodni. Firma Cerebras Systems twierdzi, że potrafi skrócić ten czas do kilku godzin. Pomysł polega na tym, by móc testować więcej pomysłów, niż obecnie. Jeśli moglibyśmy wytrenować sieć neuronową w ciągu 2-3 godzin, to rocznie możemy przetestować tysiące rozwiązań, mówi Andrew Feldman

Systemy sztucznej inteligencji uczą się szybciej, gdy mają zróżnicowaną budowę
14 października 2021, 15:35Zróżnicowanie komórek mózgowych może prowadzić do szybszego uczenia się, odkryli naukowcy z Imperial College London (ICL). Spostrzeżenie to może zwiększyć wydajność systemów sztucznej inteligencji. Uczeni zauważyli, że gdy w sieciach neuronowych indywidualnie dobierali właściwości elektryczne komórek, sieci takie uczyły się szybciej, niż sieci złożone z komórek o identycznych parametrach.

Co 34 godziny z Ziemi startuje rakieta kosmiczna
wczoraj, 09:28Space Foundation, niedochodowa organizacja, której celem jest propagowanie przemysłu kosmicznego, opublikowała raport, z którego dowiadujemy się, że w ubiegłym liczba startów w przestrzeń kosmiczną zwiększyła się aż o 16%, a masa ładunków, które trafiły lub miały trafić na orbitę, wzrosła o 40%. To już czwarty rok z rzędu, gdy liczba startów rośnie.
Neurony stawiają na młodych
5 lutego 2007, 16:27Inteligencja w starszym wieku zależy od "świeżych dostaw" nowych neuronów. Tak przynajmniej podpowiadają badania na myszach.

Sztuczna inteligencja przewidzi alzheimera
5 października 2010, 11:09Doktor Sven Haller, radiolog z Genewy zaprzągł do diagnozowania osób zagrożonych chorobą Alzheimera nową, specjalistyczną technologię rezonansu magnetycznego oraz... sztuczną inteligencję.

Wilki mądrzejsze od psów? A może nie?
18 września 2015, 08:16Psy postawione przed problemem, za rozwiązanie którego czeka je nagroda, bardzo szybko się poddają i czekają na pomoc człowieka. Postępują więc inaczej niż wilki. Kwestią otwartą pozostaje, czy wskutek ewolucji uczyniliśmy psy bardziej leniwymi i mniej inteligentnymi niż wilki, czy też to objaw ich wysokiej inteligencji społecznej.

Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man
16 czerwca 2017, 09:25Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.